Doorgaan naar hoofdcontent
Over deze websiteOp De Slushpile publiceren schrijvers hun boeken, verhalen en gedichten. De redactie selecteert de beste ingezonden werken. Lezers geven met hartjes en reacties hun mening.Meer informatie


Actieve feuilletons

InfoRomans en verhalenbundels in feuilletonvorm. Update: dagelijks. Deze werken zijn geselecteerd door de redactie.



Korte verhalen en gedichten

InfoBeoordeeld door lezers. Aantal hartjes, reacties en de plaatsingsdatum bepalen de volgorde van de lijst. Nieuwe verhalen krijgen de eerste 8 uur een boost voor zichtbaarheid. 💙=Aanrader van de redactie. Korte verhalen en gedichten worden in principe niet door de redactie geselecteerd, iedereen kan plaatsen wat hij wil. Soms, als we wat moois tegenkomen, zetten we er een blauw hartje bij.

[Wordt opgehaald]


Laatste reacties:




Recent toegevoegd

waarom

Waarom zou je je tekst toevertrouwen aan De Slushpile?

Bij De Slushpile kan je:

  • Je manuscript testen bij een lezerspubliek.
  • Commentaar ontvangen voor verbetering.
  • Promotie maken voor een bestaand boek.

Wij zijn van mening dat de schrijvers in deze tijd wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Het gaat namelijk niet bepaald goed in de business

  • Steeds minder uitgevers staan open voor nieuwe manuscripten.
  • Agentschappen klagen dat met fictie niets meer valt te verdienen.
  • Uitgevers willen alleen nog jonge nieuwe schrijvers en bij voorkeur vrouwelijke (niet per se slecht, maar daardoor blijft veel goed werk van schrijvers buiten deze categorie op de plank liggen)
  • Uitgevers willen alleen boeken die geld opbrengen. Dit betekent: Feel Good, YoungAdult en ChickLit. Voor kwaliteit is geen geld.
  • Literaire schrijvers worden uitgebuit door POD-publishers die gouden bergen beloven, maar niks doen.
  • Zelfs grote uitgevers maken geen reclame voor hun schrijvers.
  • Recensenten bij grote kranten zijn onbereikbaar voor schrijvers die niet bij een grote uitgever zitten.
  • Het uitgeefmodel schrijver>uitgever>drukker>CB>boekenwinkel>lezer is gedateerd, star en omslachtig. Het is tijd voor iets nieuws. Met ons model zit je direct in de broekzak van de lezer.
  • Weliswaar zijn er legio self-publishing mogelijkheden. Maar selfpublishing alleen is in negenennegentig procent van de gevallen een doodlopende weg. De reden is niet per se dat een zelf uitgegeven boek niet goed genoeg is(vaak wel), maar vooral dat een schrijver simpelweg geen netwerk heeft.
  • Schrijvers werken teveel op een eilandje. We zullen moeten samenwerken.
  • Waar je bij een publicatie van een boek vrijwel niks meer van je lezerspubliek hoort, heb je bij De Slushpile direct contact met je lezers en krijg je feedback via commentaar en hartjes.
Al deze overwegingen hebben ons ertoe gebracht De Slushpile op te richten. 

Let op: wij zijn op dit moment geen uitgever. Wij zijn een prepint/postprint subpublisher. Wij ondersteunen jouw uitgave, bij welke partij je dat ook doet.

Wij denken er wel over een uitgeverij te beginnen.

Als je je tekst wilt verwijderen en je hebt nog geen account, dan kan je ons een mailtje sturen. We zullen binnen 24 uur aan je verwijderingsverzoek voldoen. Heb je wel een account, dan kan je zelf je teksten verwijderen.

Reacties

Een reactie posten

Showcase